Ghid pentru inmatricularea unei masini rulate achizitionate din Romania

hero-img

Daca ai cumparat recent o masina second-hand din Romania, ai nevoie sa stii ce trebuie sa faci pentru a o inmatricula in mod article. In acest ghid vei gasi informatii detaliate si instructiuni utile pentru inregistrarea masinii tale la DRPCIV.

Pentru a incepe discutia despre procesul de inmatriculare auto, trebuie sa stabilim de la inceput cand trebuie sa parcurgeti aceste etape. Potrivit reglementarilor in vigoare, inmatricularea trebuie efectuata in termen de 30 de zile de la data achizitionarii vehiculului.

1. Contractul de vanzare cumparare

Primul pas este sa intocmiti si sa semnati un Contract de Vanzare-Cumparare (CVC). Acest contract atesta faptul ca vanzatorul a vandut dreptul de proprietate asupra vehiculului catre dumneavoastra in schimbul unei sume de bani stabilite anterior. Se va printa in 5 exemplare si se va semna pe fiecare copie in parte.

In calitate de nou proprietar al vehiculului, trebuie sa efectuati procedura de incetare a calitatii de titular a fostului proprietar si sa va inregistrati datele in Registrul National de Evidenta a Permiselor de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Aceste date trebuie inregistrate in termen de 90 de zile.

Dupa intocmirea contractului de vanzare-cumparare, vanzatorul trebuie sa completeze talonul de inmatriculare al vehiculului, mentionand faptul ca vehiculul a fost instrainat, data vanzarii si semnatura sa.


2. Mergeti la directia locala de taxe si impozite de care apartineti

Urmatorul pas necesar este sa va prezentati la directia locala de taxe si impozite a sectorului de care apartineti pentru a transfera masina pe numele dumneavoastra in vederea impozitarii, in termen de 30 de zile.

In prealabil, trebuie sa va asigurati ca vanzatorul masinii a completat si semnat o fisa de inmatriculare auto, iar aceasta a fost vizata de organul fiscal corespunzator. Prin aceasta procedura, veti putea demonstra ulterior ca ati achitat impozitul pe numele dumneavoastra.

3. Asigurare RCA

In calitate de proprietar al masinii achizitionate recent, va trebui sa achizitionati o polita de asigurare RCA valabila pentru a putea inmatricula vehiculul si pentru a putea circula cu el.

4. Achitati taxa pentru certificatul de inmatriculare

Inainte de a finaliza dosarul cu toate documentele necesare pentru inmatricularea masinii, trebuie sa achitati o taxa de 49 RON pentru certificatul de inmatriculare.

Exista mai multe optiuni disponibile pentru a plati aceasta taxa, precum viramentul bancar sau mandatul postal catre contul deschis de Institutia Prefectului, internet banking sau direct numerar la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului, astfel incat sa puteti alege varianta care vi se potriveste cel mai bine.

Documentul de plata trebuie sa contina urmatoarele informatii: CNP-ul/CUI-ul si numele persoanei/denumirea platitorului, Beneficiar Institutia Prefectului, Codul fiscal al Institutiei Prefectului, Suma, tipul si numarul de documente/operatiuni/plati pentru a carui contravaloare se incaseaza plata

5. Mergeti la Serviciul de Inmatriculari Auto

Mai aveti doar un pas! Pentru a finaliza inmatricularea masinii, trebuie sa platiti o taxa de 40 RON pentru numarul de inmatriculare. In cazul in care doriti sa solicitati un numar de inmatriculare specific, puteti depune o cerere, dar va trebui sa platiti o taxa mai mare de 85 RON.

Plata se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat postal in contul Trezoreriei Statului sau numerar la ghiseu odata cu depunerea documentelor.

Acestea sunt documentele necesare pentru a inmatricula noua dumneavoastra masina:

1. Cererea de inmatriculare auto

2. Fisa de inmatriculare completata cu datele proprietarului si viza ANAF (daca se inscrie si o alta persoana, trebuie depusa si fisa de inmatriculare completata cu datele acesteia)

3. Dovada platii taxei de inmatriculare in valoare de 49 RON.

4. Actul de identitate al solicitantului, in original si copie

5. Copia contractului RCA incheiat pe numele proprietarului vehiculului, in termenul de valabilitate al acestuia

6. Documentul care atesta dreptul de proprietate al solicitantului, in original si copie

7. Cartea de identitate a vehiculului, in original si copie

8. Chitanta pentru taxa placutelor cu numarul de inmatriculare (40 RON pentru numar la rand sau 85 RON pentru numar preferential), care se poate achita la ghiseu odata cu depunerea documentelor.

9. Certificatul de inmatriculare al fostului proprietar, in care acesta a inscris transmiterea dreptului de proprietate

10.Placutele cu numarul de inmatriculare (daca fostul proprietar nu a optat pentru pastrarea numarului respectiv) si dovada de plata a contravalorii celor noi si, dupa caz, a tarifului article de atribuire a unei combinatii preferentiale a numarului de inmatriculare - in cazul in care se solicita atribuirea unui alt numar de inmatriculare.

Dupa ce actele au fost depuse, poti verificara dosarul online!

Verificare emitere certificat – Verificati stadiul emiterii certificatului de inmatriculare in urma depunerii documentelor in vederea inmatricularii/transcrierii transmiterii dreptului de proprietate a autoturismului personal

Verificare stare inmatriculare – Verificati starea inmatricularii autovehiculului dumneavoastra.

hero-img-mobile

Contract Auto
sub 60 secunde!

hero-img

Folosind Inteligenta Artificiala, completam in locul tau tot contractul de vanzare cumparare!

Doar 1999 RON

Plata online securizata

Contract 100% legal

Pregateste documentele pentru a fi scanate:

1

Buletin vanzator

2

Buletin cumparator

3

Talonul autoturismului

Folosim scanarile pentru a prelua datele, in eficientizarea procesul de redactare a contractului.